Розвиток та вдосконалення — рушійна сила сучасних освітян

  • 763

21 квітня відбулося заняття віртуальної студії з педагогами початкової школи Приютівської, Новопразької та Попельнастівської територіальних громад на тему «Формувальне оцінювання, особливості заповнення свідоцтва досягнень, Класних журналів та  алгоритм діяльності вчителя  щодо організації оцінювання та заповнення індивідуальної картки навчального поступу учня» (Zoom).

Третій рік поспіль вчителі впроваджують новий підхід  оцінювання досягнень здобувачів освіти. Від правильної організації оцінювання залежить ефективність навчання. Формувальний  підхід дає змогу педагогам: отримати інформацію про стан навчальних досягнень учнів і вчасно відреагувати на проблеми в навчанні; постійно спостерігати за  динамікою формування певних навчальних дій, що співвідносяться з очікуваними результатами та особистим розвитком учня. Більшість вчених трактують формувальне оцінювання як оцінювання для навчання (Assessment for Learning), яке будується на основі співпраці між учителем й учнями, де учень виступає рівноправним учасником, суб’єктом освітнього процесу й оцінювання.

Кожен учень має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти (ст. 17 Закону України «Про загальну середню освіту»).

У ході заняття було розкрито питання: нормативно-правові акти, які регулюють оцінювання навчальних досягнень учнів; вимоги до оцінювання навчання з урахуванням компетентнісного підходу до навчання  учнів 1-3 класів НУШ; забезпечення прозорості системи оцінювання учнів початкових класів; заповнення Класних журналів учнів 1-3 класів НУШ.

Формувальне оцінювання має мотивувати і надихати дитину навчатися та виявляти власні здобутки, сприяти формуванню навичок застосування знань і умінь під час виконання практико орієнтованих завдань.

Організатори дякують учасникам заняття за плідну співпрацю, активність, гарний настрій та щирі посмішки! Колеги ви справжні фахівці своєї справи!