Тетяна Лещенко: «Безпечне освітнє середовище — основа інноваційних перетворень»

  • 1765

Фото без опису

Заступник директора з навчально-виховної роботи Цукрозаводського ЗЗСО І-ІІІ ст. – ЗПО Алла Штанько та директор закладу Тетяна Лещенко

Завжди замислювалася, якою повинна запам’ятатися школа учням?

Слухаючи різні доповіді, завжди погоджувалася, що імідж навчального закладу залежить від кваліфікованих педагогічних працівників. Але чи задумувались усі над тим, від чого залежить успіх кожного педагога? Звісно ж, від успіхів учнів. Крім того, на сьогодні надзвичайно важливим є освітнє середовище закладу освіти.

Розробляючи внутрішню систему забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти закладу, були зроблені відповідні кроки для вивчення оцінки освітнього середовища на предмет безпечних та нешкідливих умов. Готуючись до нового навчального року, відповідними комісіями було оглянуто територію та приміщення закладу. Для вивчення потреб учасників освітнього процесу використовувалися різноманітні методи збору інформації: анкетування, індивідуальні та групові інтерв’ю, онлайн-опитування, спостереження (за освітнім середовищем). У закладі створена фокус-група (до складу якої входять батьки), яка надає корисні поради щодо створення безпечного освітнього середовища.

Фото без опису

На території закладу освіти є: пришкільний парк, навчальні зони для проведення уроків на природі; спортивні майданчики для проведення уроків фізичної культури та занять гуртків; облаштований ігровий майданчик для групи продовженого дня; зони відпочинку. Територія озеленена. Кожного року в закладі продовжує діяти довготривалий шкільний проєкт «Шкільне подвір’я – дзеркало мого селища», до якого залучені всі учасники освітнього процесу: випускники попередніх років, здобувачі освіти, педагоги та обслуговуючий персонал, батьківська громадськість, виконавча влада громади. У кожного класного колективу є зона для створення квітника.

НУШ потребує нових підходів для створення освітнього середовища початкової школи, тому другий поверх закладу відведений для найменших школярів. Для них створений проєкт «Острівець відпочинку», де є живий куточок, квітник, ігрові майданчики, бібліотека, місця для відпочинку та творчості. Працює медичний кабінет та кабінет психолога. Облаштована туалетна кімната.

Проаналізувавши дотримання санітарно-гігієнічних вимог щодо температурного режиму, освітлення, забезпечення питного режиму, хочеться відмітити допомогу підприємства, яке знаходиться на території селища – Олександрійський цукровий завод. Підприємство постійно надає спонсорську допомогу в розв’язанні господарських питань. Зокрема, для забезпечення питного режиму працівників та здобувачів освіти було встановлено очисну систему для питної води та кулер.

Фото без опису

Безперечно, для комфортного перебування в закладі важливий дизайн середовища, якість якого має безпосередній вплив на мотивацію до навчання. Тож і над цим питанням постійно працює колектив закладу. Кожен навчальний кабінет має гнучкість дизайну, який забезпечується через мобільні робочі місця для індивідуальної, групової та колективної роботи, створено можливості для швидкої зміни конфігурації освітнього середовища, форм роботи під час заняття. Дослідження показують, що візуальна стимуляція через колір може підвищувати рівень розумової активності, сприяти творчості. Кольорові рішення в приміщені закладу мають позитивний вплив. Поверхні стін на третьому поверсі служать експонатами шкільного музею, який був відкритий на честь 50-річчя закладу. Таке використання простору демонструє, що заклад належить усім учням.

Гарною звісткою для колективу було підведення підсумків на інтернет-порталі рейтингу закладів України, де наш заклад зайняв 1 рейтингове місце серед 100 кращих ЗСО України в загальному заліку Конкурсу «Краще естетичне оформлення фойє ЗЗСО 2020 року».

Фото без опису

Необхідною умовою для здійснення якісного освітнього процесу є наявність у закладі необхідних приміщень та засобів навчання. І ми, працівники закладу, разом з батьками намагаємося створити таке освітнє середовище, де б наші учні відчували себе захищеними та щасливими.

Директор цукрозаводського закладу загальної середньої освіти

I-III ступенів – закладу позашкільної освіти Приютівської селищної ради

Лещенко Т. В.